Prima Gastro

Regulamin

  1.  Regulamin sklepu internetowego 

    Postanowienia ogólne

    • Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, sposób świadczenia Usług drogą elektroniczną i sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem Sklepu Internetowego www.prima-gastro.pl . Sklep prowadzi Firma Prima-Gastro Krzysztof Jesiołowski  siedzibą w Gdyni, ul. Buraczana 9c/6,  81-587

    NIP: 5841475796, REGON: 192921314

    1. Kontakt ze Sprzedawcą odbywa się poprzez:
      1. adres poczty elektronicznej handlowy@prima-gastro.pl
      2. adres sklepu Prima-Gastro ul. Kameliowa 3, 81-591, Gdynia
      3. pod numerem telefonu: +48 573371277; 691-989-259
      4. formularz kontaktowy dostępny na stronach Sklepu Internetowego.

    1. Niniejszy Regulamin jest nieprzerwanie dostępny w witrynie internetowej www.prima-gastro.pl , w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.

    1. Sprzedawca informuje, że korzystanie z Usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z zagrożeniem po stronie każdego użytkownika sieci Internet, polegającym na możliwości wprowadzenia do systemu teleinformatycznego Klienta szkodliwego oprogramowania oraz pozyskania i modyfikacji jego danych przez osoby nieuprawnione. By uniknąć ryzyka wystąpienia zagrożeń w/w Klient powinien stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują ich wystąpienie, a w szczególności programy antywirusowe i zaporę sieciową typu firewall.



    • Zasady korzystania ze sklepu internetowego

    Korzystanie ze Sklepu przez Użytkownika będzie możliwe, o ile zostaną spełnione następujące wymagania techniczne:

    głębia kolorów: 32 bity lub wyższa,

    przeglądarki: Internet Explorer 6.0 lub wyższy, Google Chrome, FireFox, Opera, Safari włączona obsługa cookies, włączona obsługa Javascript. 

    Sprzedawca zastrzega, iż w przypadku nie spełnienia powyższych wymagań nie będzie mógł umożliwić Użytkownikowi złożenia za pośrednictwem Strony Zamówienia ani przeprowadzić procedury zawarcia Umowy, ani też zrealizować zawartej Umowy.



    • Definicje

               Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:

    • Dni robocze 

    Robocze – są to dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;

    1. Klient – osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu Internetowego lub korzysta z innych Usług dostępnych w Sklepie Internetowym;
    2. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
    3. Konto klienta – przydzielona danemu Klientowi część Sklepu Internetowego, za pomocą którego Klient może dokonywać określonych działań w ramach Sklepu Internetowego;
    4. Konsument – Klient będący konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu cywilnego;
    5. Przedsiębiorca – Klient będący przedsiębiorcą w rozumieniu art. 43[1] Kodeksu cywilnego;
    6. Regulamin – niniejszy dokument;
    7. Towar – produkt prezentowany w Sklepie Internetowym, którego opis jest dostępny przy każdym z prezentowanych produktów;
    8. Sklep – rozumie się poprzez sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę 
    9. Umowa sprzedaży – Umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy na odległość za pomocą środków komunikacji elektronicznej pomiędzy Sprzedawcą a Klientem;
    10. Usługi – usługi świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Klientów drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144, poz. 1204 ze zm.);
    11. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, Nr 827);
    12. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
    13. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.

     









    • Usługa – Składania zamówień / dostawa 

    Zamówienia mogą być składane przez Użytkowników 7 dni w tygodniu, 

    24 godziny na dobę. 

    Użytkownik, który wybiera przedmiot, powinien kliknąć myszką nazwę , w celu uzyskania dokładnego opisu przedmiotu (wyszczególnienie istotnych cech przedmiotu), jego ceny (z wyszczególnieniem poszczególnych składników, np. opłaty za przesyłkę), bardziej szczegółowej fotografii. 

    W Zamówieniu Użytkownik określa zamawiane towary, w tym rodzaj.

    Po złożeniu Zamówienia Użytkownik, na podany przez siebie adres e-mail, otrzyma od Sprzedawcy wiadomość zwrotną z informacją potwierdzającą dokonanie Zamówienia, na każdym etapie zmiany statusu zamówienia Sprzedawca wysyła wiadomość email do Użytkownika, informując o zaksięgowaniu wpłaty, wysyłce zamówienia, anulowaniu zamówienia.

    Do 2dni roboczych od złożenia Zamówienia Sprzedawca może skontaktować się z Użytkownikiem np. w przypadku wątpliwości, konieczności doprecyzowania zamówienia lub ewentualnych braków towaru.

    W uzasadnionych przypadkach, w szczególności w razie wątpliwości co do prawdziwości podanych przez Użytkownika danych, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówienia. 

    Zamówienie zostanie zrealizowane w przypadku gdy Towar objęty Zamówieniem jest dostępny u Sprzedawcy. 

    W przypadku niedostępności Towaru objętego Zamówieniem Użytkownik otrzymuje stosowną informację w terminie 2 dni roboczych  i podejmuje decyzję w przedmiocie realizacji Zamówienia poprzez podjęcie decyzji o częściowej realizacji Zamówienia, wydłużeniu okresu oczekiwania, zmiany, lub anulowania Zamówienia w całości.

    Umowa zostaje zawarta w chwili przesłania Użytkownikowi informacji, na podany przez Użytkownika adres e-mail, o przyjęciu przez Sprzedawcę Zamówienia do realizacji.




    7a. Dostawa 

    Dostawa Towarów jest ograniczona do terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz jest realizowana na adres wskazany przez Klienta w trakcie składania zamówienia.

    Klient zamówiony towar otrzyma za pośrednictwem firm kurierskich.

    za pośrednictwem firmy kurierskiej; DPD, GLS i inne przesyłki do 30kg

    za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD, DHL, GEIS i inne przesyłki paletowe 

    lub 

    odbiór własny w siedzibie firmy tj. Showroom Prima-Gastro ul. Kameliowa 3 Gdynia – Dąbrowa 81-591




    1. Usługa prowadzenia Konta

    W Sklepie Internetowym zamówienie jest możliwe po dokonaniu rejestracji.

    Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na jednej ze stron Sklepu Internetowego. Umowa o świadczenie usługi polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie Internetowym zawierana jest na czas nieokreślony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Klienta żądania usunięcia Konta lub skorzystania z przycisku „Usuń Konto”.

    9.Newsletter

    Klient ma możliwość otrzymywania od Sprzedawcy informacji handlowych w formie wiadomości przesyłanych na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej (Usługa Newsletter). W tym celu należy podać prawidłowy adres poczty elektronicznej lub aktywować odpowiednie pole w formularzu rejestracyjnym lub formularzu Zamówienia. Klient w każdym czasie może odwołać zgodę na przesyłanie informacji handlowych. Umowa o świadczenie Usługi Newsletter zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Klienta żądania usunięcia jego adresu e-mail z subskrypcji Newslettera lub wypisania się za pomocą linku znajdującego się w treści wiadomości wysłanej w ramach Usługi Newsletter.



    1. Usługa – Ulubiony towar

    Klient ma możliwość dodania Towarów do listy ,,Do ulubionych’’. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na dodaniu Towarów do listy ,,Do ulubionych’’ jest zawierana na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą usunięcia Towarów z listy bądź zakończenia sesji przeglądarki przez Klienta.


     

    1. Zasady płatności  

    Wszystkie ceny Towarów podawane są w cenach netto oraz z naliczeniem podatku VAT w złotych polskich. 

    Wiążąca dla Użytkownika jest cena podana przy danym towarze w chwili złożenia Zamówienia. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian cen towarów znajdujących na stronie. 

    Wprowadzone zmiany nie mają zastosowania do Zamówień złożonych przed zmianą ceny. 

    Klient może zapłacić za zamówiony Towar:

    za pośrednictwem karty kredytowej VISA, MASTERCARD 

    za pośrednictwem płatności przelewy24

    za pośrednictwem płatności BLIK

    za pośrednictwem dostawy płatności elektronicznych PayU

    za pośrednictwem dostawy płatności elektronicznych PayPal

    Faktura VAT lub Faktura Imienna zostanie doręczona drogą elektroniczną na podany adres lub dołączona do zakupionego towaru na co klient wyraża zgodę z chwilą zamówienia towaru.  Użytkownik dokonujący zakupów wyraża zgodę na wystawienie dokumentu sprzedaży bez podpisu sprzedawcy. 

    Sprzedawca na stronie internetowej Sklepu informuje Klienta o terminie w jakim jest on zobowiązany dokonać płatności za Zamówienie. W przypadku braku płatności przez Klienta w terminie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, Sprzedawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zapłaty z wyznaczeniem stosownego terminu może odstąpić od Umowy na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.

     



    1. Czas realizacji zamówienia  

    Czas przygotowania Towaru do wysyłki jest to czas, który upływa od przyjęcia Zamówienia. Zamówienia zostają przekazane do realizacji z chwilą podjęcia pracy przez sprzedawcę tj od PN-PT w godzinach 9-17. Zamówiony towar zostanie dostarczony do Zamawiającego w terminie 2-3dni przy czym uwzględniane są tu tylko dni robocze.

     Zamówienie na Towary o różnym czasie realizacji wysyłane jest po skompletowaniu całości. Chyba że klient wyrazi zgodę na dostawę wcześniejszą poszczególnego towaru jednak w tym przypadku zostanie naliczona dodatkowa opłata za przesyłkę towaru.Chyba że strony ustalą inaczej. Sprzedawca będzie realizował dostawy zamówionego Towaru w formie przesyłki kurierskiej.


    1. Prawo odstąpienia od umowy 

    Zgodnie z ustawą z dnia 2 marca 2000 roku „O ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez Produkt niebezpieczny” Użytkownikom nabywającym Towary jako konsumenci w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy (zrezygnowania z Towaru) w terminie 14 dni od chwili wydania Towaru objętego Zamówieniem. 

    Do odstąpienia od Umowy konieczne jest wysłanie na adres Sprzedawcy w ostatnim dniu terminu wskazanego w pkt. 22 powyżej lub doręczenia do punktu handlowego Sprzedawcy, stosownego oświadczenia wraz z Towarem, z którego Użytkownik rezygnuje oraz otrzymanym paragonem, fakturą imienną VAT. 

    Sprzedawca nie ponosi kosztów zwrotu Towaru, w tym nie przyjmuje paczek odesłanych za pobraniem. Towar musi być zwracany w stanie niezmienionym, w szczególności nie może nosić śladów użytkowania.

    Prima Gastro wyklucza możliwości dokonania zwrotu towar  przez przedsiębiorcę

    Celem uchylenia jakichkolwiek wątpliwości interpretacyjnych, Prima-Gastro  wyraźnie wskazuje, że Klient niebędący Konsumentem i nie korzystający z ochrony konsumenckiej nie ma prawa do odstąpienia od zawartej Umowy sprzedaży. 

    Zasadą generalną jest zasada określona w pkt 13 powyżej. 

    Jednakże Prima-Gastro  nie wyklucza możliwości dokonania zwrotu towaru również przez przedsiębiorcę pod warunkiem, iż przedsiębiorca uprzednio, w terminie 7 dni od odbioru towaru, zwróci się do Prima-Gastro z prośbą o możliwość zwrotu towaru, w której to prośbie dokładnie uzasadni powody chęci dokonania zwrotu. 

    Prośba przedsiębiorcy zostanie rozpatrzona w terminie 7 dni. Brak udzielenia odpowiedzi w zastrzeżonym terminie przez Prima-Gastro  poczytuje się za brak zgody na dokonanie zwrotu towaru przez przedsiębiorcę.

    Każdy przypadek tj. każda prośba zostanie rozpatrzona przez Prima-Gastro indywidualnie. Prima-Gastro zastrzega możliwość poinformowania o braku zgody na zwrot towaru bez wskazania przyczyny podjęcia decyzji odmownej. 

     W przypadku, gdy Prima-Gastro  zgodnie z pkt  wyżej wyrazi wyjątkowo zgodę na dokonanie zwrotu towaru przez przedsiębiorcę to zwrot ten możliwy będzie tylko na określonych warunkach, dotyczących zwrotu towaru od przedsiębiorcy: 

    1. oryginalne, nieuszkodzone opakowanie, wypełnienie, instrukcje,
    2. towar nieużywany,
    3. zlecenie wysyłki i jej koszt po stronie przedsiębiorcy, 
    4. 15% opłaty manipulacyjnej od wartości zwracanego towaru – opłata manipulacyjna zostanie potrącona z kwoty należnej do zwrotu klientowi (przedsiębiorcy), na co wyraża on zgodę, a zwrot należności ze względów logistycznych wynosi 2 tygodnie od momentu wystawienia i potwierdzenia dokumentu korygującego,  paczka zwrotna winna być opisana zgodnie z oznaczeniem wskazanym przez Prima-Gastro. 

     W przypadku nie spełnienia choćby jednego z powyższych warunków zwrot towaru przez przedsiębiorcę nie będzie możliwy. Jednocześnie, Prima-Gastro  zastrzega możliwość ustalenia indywidualnych odmiennych od powyższych warunków, w tym w szczególności uzależnienia możliwości zwrotu od konieczności uiszczenia przez przedsiębiorcę wyższej opłaty manipulacyjnej.

    Postanowienia niniejszego punktu nie wyłączają ani nie ograniczają możliwości dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych.



    1. Dane osobowe 

    Administratorem Danych jest Sprzedawca. Dane przetwarzane będą w celu realizacji Zamówienia. Użytkownik ma prawo dostępu do treści Danych oraz do ich poprawiania. Podanie Danych odbywa się na zasadzie dobrowolności, jednak ich niepodanie uniemożliwia złożenie Zamówienia i zawarcie Umowy. Dane chronione są zgodnie z obowiązującymi przepisami przy wykorzystaniu najlepszych zabezpieczeń technicznych, na serwerze. Zamówienia nie mogą być składane anonimowo. 






    1. Reklamacje 

    Użytkownikowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w przypadku wad dostarczonego Towaru. Reklamacja powinna zostać przesłana w formie pisemnej na adres Sprzedawcy, Prima-Gastro ul. Kameliowa 3, 81-591 Gdynia lub drogą elektroniczną na adres: handlowy@prima-gastro.pl oraz informacja Tel. 573-371-277 wraz z reklamowanym Towarem oraz pisemnym uzasadnieniem, podpisanym przez osobę składającą reklamację. 

    Reklamacje rozpatrywane są w terminie 14 dni od daty otrzymania przez Sprzedawcę przesyłki z reklamowanym Towarem. O wyniku reklamacji Sprzedawca powiadomi Klienta tą samą drogą, jaką przesłana została reklamacja, chyba że Klient zastrzeże inną formę kontaktu. Różnice pomiędzy wizualizacją Towaru wynikające z indywidualnych ustawień komputera Użytkownika (kolor, proporcje, itd.) nie mogą być podstawą reklamacji i zwrotu zakupionego Towaru. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Sprzedawca zwróci się do Użytkownika składającego reklamację o ich uzupełnienie we wskazanym zakresie.

    1. Pozasądowe sposoby rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń

    Klient będący Konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

    1. jest uprawniony do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży;
    2. jest uprawniony do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą;
    3. może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl;
    4. złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

    17. Reklamacje w zakresie świadczenia usług sklepu internetowego 

    Klient może zgłaszać Sprzedawcy reklamacje w związku z   funkcjonowaniem                  Sklepu i korzystaniem z Usług. Reklamacje można zgłaszać pisemnie na adres: ul. Kameliową 3 81-587 Gdynia lub na adres poczty elektronicznej: 

    handlowy@prima-gastro.pl oraz numer telefonu +48 573-371-277

    W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i opis zaistniałego problemu.

    Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona. W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Klienta.

     


     

    1. Ochrona danych osobowych

    Podane przez Klientów dane osobowe Sprzedawca zbiera i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką Prywatności, dostępną na stronie Sklepu.


    1. Postanowienia końcowe 

    Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 1 luty 2025r. 

    Zamówienie Towaru równoznaczne jest z zaakceptowaniem Regulaminu. 

    Niezależnie od powyższego, dokonanie Zamówienia wymaga dokładnego zapoznania się z Regulaminem oraz zaznaczenia na formularzu Zamówienia, że Użytkownik zapoznał się z Regulaminem i w pełni akceptuje wszystkie jego postanowienia. 

    Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Wszelkie zmiany Regulaminu stają się skuteczne w ciągu 14 dni od opublikowania ich na Stronie. 

    Zamówienia złożone przed datą wprowadzenia zmian do niniejszego Regulaminu są realizowane na podstawie zapisów obowiązujących w dniu złożenia Zamówienia. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy, w tym w szczególności z przyczyn leżących po stronie Użytkownika (np. podanie błędnych Danych). 

    W razie zmiany lub unieważnienia któregokolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu decyzją kompetentnego organu lub sądu, pozostałe jego postanowienia pozostają w mocy i wiążą Sprzedawcę oraz Użytkownika. 

    Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów związanych z Regulaminem jest prawo polskie. Spory te będą rozstrzygane właściwy miejscowo sąd powszechny




    Wzór oświadczenia dotyczącego reklamacji oraz oświadczenia o odstąpieniu od umowy – skorzystanie z poniższych wzorów nie jest obowiązkowe, a jedynie rekomendowane.

     

    ZAŁĄCZNIK NR 1

    DO REGULAMINU SKLEPU INTERNETOWEGO

     

    Miejscowość, data

     

    Imię, nazwisko

    Adres konsumenta

    Nr. zamówienia

    Prima-Gastro Krzysztof Jesiołowski

    Ul. Buraczana 9c/6 

    81-587 Gdynia                                   

     

     

     

    OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY

    ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ

     

    Oświadczam, że zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta odstępuję od umowy nr ……………….., zawartej dnia ……………….. dotyczącej zakupu towaru  ……………………………………………

     

    Proszę o zwrot kwoty ……………… na nr rachunku bankowego:

     

    ……………………………………………………………………………………………………………

     

     

     

    …………………………………………….

    podpis konsumenta



Scroll to Top